Miercuri, Octombrie 18, 2017

RO
  • IP-Control
  • IP-Control
  • IP-Control
  • IP-Control
  • IP-Control
  • IP-Control

Matrix SAPEX Toate-în-unul cu server IP-PBX

Introducere

Integrarea sau migrarea la noile servicii de telefonie IP reprezintă o decizie foarte importantă, mai ales pentru întreprinderile mici şi mijlocii. Aceste organizaţii trebuie să fie mai agile şi mai dinamice cu resurse limitate. Soluţia potrivită de comunicare nu ar trebui să fie pusă în balanţă cu acele caracteristici ale sale legate de accesibilitate. Matrix SAPEX are la bază tehnologia telefonică IP-PBX, şi este proiectat pentru a aduce telefonia IP la IMM-uri şi la spaţiile de IMM-uri. Platforma încorporată integrează un SIP Proxy, un Înregistrator şi existenţa unui server într-o platformă hardware compactă. Utilizatorii SAPEX pot dispune de apeluri voce şi video într-o reţea IP. Pe lângă controlul apelurilor centralizate şi un releu de servicii media, răspunsul automat, căsuţa vocală, toate caracteristicile telefoniei PBX şi existenţa unor servicii de bază, toate acestea sunt disponibile pentru utilizatorii SAPEX. Încorporat cu servere RADIUS şi SMTP, clientului i se permite integrarea serviciilor avansate.

Sistemul de telefonie multifuncţional IP-PBX oferă performanţe ridicate. Administrare simplificată, costuri reduse de comunicare, conectivitate perfectă cu utilizatorii de la distanţă şi dispersaţi geografic între sucursale, mijloace avansate de comunicare şi productivitate îmbunătăţită sunt o serie de beneficii evidente. Sistemul utilizează protocolul standard deschis SIP şi este deci interoperabil cu SIP proxy, portaluri şi telefoane IP. Comunicarea întreprinderilor de dimensiuni mici şi medii, precum şi birourile distribuite geografic, angajaţii aflaţi la distanţă şi centrul de contact sunt mult mai simplificate şi îmbunătăţite cu SAPEX.

Oferiţi-vă un potenţial maxim cu SAPEX-Toate-în-unul cu server IP-PBX!

Toate-în-unul incorporate cu Server IP-PBX

SAPEX este o platforma integrată cu Server IP-PBX, cu un Înregistrator, un Proxy şi existenţa unui server pentru Căsuţa Vocală. O altă variantă de servere distribuite este reprezentată de cea în care serverele sunt încorporate în platforma de server unic.

Server Înregistrator

Când un utilizator se conectează online, el se înregistrează pe serverul încorporat numit Înregistrator. Acesta autentifică utilizatorii, stochează informaţiile lor şi menţine în timp real starea dispozitivelor utilizate de către aceştia pentru comunicare.

Serverul proxy

SAPEX acţionează ca un server proxy central oferind diverse caracteristici de control apeluri. Există, de asemenea, posibilitatea înregistrării unui client la un SIP al serverului proxy. Este asigurată şi înregistrarea la mai multe SIP-uri proxy. Această funcţionalitate a sistemului de telefonie IP-PBX permite servicii oferite de ITSP care vor fi partajate între utilizatorii înregistraţi la IP-PBX. Flexibilitatea înregistrării la multiple SIP-uri oferită de către furnizorii de servicii oferă redundanţă, permiţând trecerea la un trunchi alternativ, în cazul pierderii trunchiului. Apelurile de la utilizatorii de sistem pot fi dirijate printr-un anumit trunchiului al SIP-ului conform schemei predefinite de apelare.

Existenţa Serverului

Existenţa serverului încorporat menţine şi distribuie informaţiile existente utilizatorilor înregistraţi la IP-PBX. Existenţa statusului ajută la stabilirea disponibilităţii utilizatorului şi modul preferat de comunicare, chiar înainte de a fi iniţiată sesiunea de comunicare. Prezenţa unui prieten notifică faptul că acesta este disponibil pentru a vorbi şi că mai apoi va utiliza mesajele SIP pentru a negocia mijloacele de comunicare şi pentru a stabili sesiunea efectivă de comunicare. Mai mult decât atât, mesageria instantanee (IM) este cel mai cunoscut mod de comunicaţii în timp real. Capacitatea de a menţine statusul unui utilizator la toate instanţele active de sesiuni IM care urmează să fie stabilite între extensiile SIP, duce la eficientizarea protocolului pentru mesageria instantanee.

Aflând care este statusul unui utilizator, este posibil să se ajungă la contactul potrivit, în momentul potrivit şi pe terminalul potrivit.

Server mesagerie vocală

Căsuţa vocală încorporată asigură o funcţionalitate pentru ca un utilizator să nu rateze nici un apel important prin devierea apelurilor la căsuţa lui poştală vocală atunci când este necesar.

Configurarea dimensiunii căsuţei poştale vocale

Dimensiunea căsuţei poştale vocale poate fi configurată individual pentru toţi cei 500 de utilizatori. În mod implicit, un stick USB de capacitate de 1 GB poate stoca până la 18 ore de înregistrare. Dimensiunea căsuţei poştale vocale poate fi crescută, prin înlocuirea stick-ului USB cu un altul având o capacitate mai mare de depozitare.

Recuperarea căsuţei poştale vocale

Mesaje vocale pot fi recuperate prin apelarea căsuţei poştale vocale de pe server folosind coduri de acces individuale. Un mesaj din căsuţa poştală vocală poate fi etichetat după data şi ora lui de sosire şi poate fi notificat utilizatorului la momentul recuperării lui.

Notificările evenimentelor

Serverul poate fi programat, la un anumit interval de timp, în ştergerea mesajelor vocale care reprezintă stocarea unor apeluri ratate în căsuţa poştală vocală a utilizatorului. Un utilizator poate primi, de asemenea, o notificare/indicaţie pentru orice nou mail sosit în căsuţa poştală sau când un mail este fie recuperat, fie şters din căsuţa poştală. În acest caz, trebuie să se utilizeze acelaşi terminal SIP.

Notificările E-mail-urilor

Funcţionalitatea clientului integrat la SMTP, permite notificarea utilizatorului pentru orice nou e-mail precum şi starea capacităţii de stocare a căsuţei poştale printr-un e-mail. Căsuţa poştală vocală poate fi, de asemenea, livrată ca ataşament la ID-ul de e-mail al utilizatorului.

Diagramele aplicaţiei

Server IP centralizat pentru distribuţie utilizatori

SAPEX se dovedeşte a fi o soluţie completă pentru inter-ramura comunicaţiilor pentru birou. Dispersate, sucursalele pot fi înglobate printr-un IP la o reţea, cu SAPEX poziţionat la sucursala de birou centrală. Tarifele reduse pentru telefonia pe internet între locaţiile răspândite geografic ajută, într-o mare măsură, la reducerea costurilor de comunicare. SAPEX asigură apelurile peer-to-peer între locaţii, fără a trece printr-un server proxy. Conectivitatea multi-site prin IP facilitează, de asemenea, utilizarea la comun a schemelor de apelare şi numerotarea sucursalelor trecând peste distanţa geografică. Sucursalele perfect conectate pot împărţi un răspuns automat la comun şi, de asemenea, un sistem de căsuţă poştală vocală.

Conectivitatea unui utilizator de la distanţă este menţinută chiar şi atunci când acesta se află în spatele unui NAT (translatarea adreselor de reţea) sau a unui flitru de protecţie. Un utilizator SIP localizat într-o reţea publică/privată poate fi înregistrat cu uşurinţă prin SAPEX fără a fi necesară utilizarea unor tehnologii ca şi VPN (reţele virtuale private) sau “Tunelare” (Tunneling) pentru încapsularea datelor. Protocolul Dynamic DNS (Sistem Nume de Domeniu) integrat la client face posibilă, fără prea mari probleme, înregistrarea unui utilizator de la distanţă la sistemul de telefonie IP-PBX configurat pentru un IP dinamic.

În lumea IP-urilor, un terminal al unui utilizator final poate fi un telefon IP, un soft telefon, un mobil cu SIP client, un PDA etc. Un utilizator poate avea mai multe puncte de contact mapate la o identitate comună de utilizator. Un utilizator poate fi găsit prin orice terminal activ de la un anumit moment cu flexibilitatea înregistrării la IP-ul reţelei din orice locaţie geografică.

Faptul de a fi prezent determină, mai departe, disponibilitatea unui utilizator (atât online, cât şi offline), disponibilitatea sa de a participa la o sesiunie de comunicare (ocupat, disponibil pe telefon, plecat de la birou şi altele) şi modul său preferat de comunicare (apel sau mesagerie instantanee), înainte ca o conversaţie să înceapă efectiv. Astfel, un utilizator are acum mai multe opţiuni cu el. Un utilizator are acum dreptul de a-şi modifica prezenţa statusului după cum va dori şi să comunice la fel cu alţii, instantaneu, printr-o mesagerie instantanee.

Centrul de contact dinamic

Locurile de muncă sunt asemenea unui centru de contact, primesc un flux încărcat de apeluri în mod zilnic. Modul în care un centru de contact funcţionează se răsfrânge direct asupra imaginii profesionale a organizaţiei. Gestionarea eficientă a apelurilor, direcţionarea apelurilor către cea mai potrivită persoană calificată, reducerea timpului de aşteptare pentru clienţi şi disponibilitatea 24 h din 24 h, 7 zile din 7 sunt criteriile după care se află eficienţa şi productivitatea unui centru de contact.

SAPEX poate fi acţionat în a oferi suport unui număr de până la 500 de agenţi distribuiţi. Sistemul de telefonie IP-PBX poate înregistra cât mai multe de 10 conturi SIP, oferind, printr-un plan de apelare instalat, cel puţin costul de rutare. Răspunsul automat încorporat oferă utilizatorilor opţiunea de autoservire şi de redirecţionări apeluri fie pentru o anumită extensie a operatorului sau dacă nu la căsuţa poştală vocală. Cu rutarea ingenioasă a apelurilor, un apel de intrare poate fi direcţionat către grupuri predefinite de către utilizator, Tabelele Timp pot stabili modul în care apelurile sunt direcţionate respectând calendarul zilei. IP-PBX acceptă, de asemenea, rutarea apelurilor bazată pe CLI al unui apel de intrare. SAPEX acceptă diverse caracteristici de telefonie precum Redirecţionare apel, Apel în aşteptare, Preluare apel, Parcare apel, Transfer apel şi Conferinţă cu 3 participanţi.

Utilizatorul SAPEX poate fi amplasat oriunde într-o reţea publică. Astfel, un agent nu mai este legat de locaţia desktop-ului său. Un utilizator are opţiunea de a utiliza fie un telefon IP, un soft telefon ori extensiile sale analogice, conectat cu ajutorul unui ATA. Cu extensiile de care este capabilă mesageria instantanee, cunoscând disponibilitatea co-lucrătorilor şi cel mai precis mod de a intra în contact cu ei, putem transforma complet modul de lucru în centru de contact, asistenţă şi vânzări. Un agent îşi poate prelua de la distanţă mesajele vocale prin introducerea codului său de acces. Un agent aflat în deplasare poate fi notificat despre sosirea unor mesaje noi vocale şi despre statusul căsuţei poştale cu o notificare prin e-mail. Încorporat cu servere RADIUS, clientul poate stoca eficient detaliile apelului înregistrat de la un server de la distanţă pentru corespondenţa revăzută.

Varietatea gamei Matrix SETU VP de telefoane IP este cea mai bună şi potrivită pentru un asemenea mediu. IP-ul intuitiv de telefon oferă o experienţă bogată pentru utilizatori şi creşte productivitatea. Speaker-ul de telefon Full-duplex, Interfaţa Cască telefon, Tastele Programabile, Răspunsul Automat, Apelarea Rapidă şi alte funcţionalităţi folositoare, asigură o potrivire ideală pentru SETU VP. Telefonul IP este foarte uşor de instalat şi programat. Acesta poate fi configurat cu ajutorul paginilor sale web integrate deservite de serverul intern HTTP. Configurarea automată este, de asemenea, asigurată de control mai multor telefoane de la un server centralizat.

Caracteristici cheie

Primirea şi respingerea numerelor

SAPEX oferă flexibilitate în primirea şi respingerea apelului din partea unui număr special sau din partea unui set de numere. Lista de respingeri restricţionează accesul utilizatorului la apelarea unui număr înregistrat în lista de respingeri.

Traducerea automată a numărului prin interpretarea numerelor introduse

SAPEX acceptă mai multe conturi SIP. Aceste conturi pot fi accesibile de la un Singur sau Multiplu ITSPs. În timp ce se lansează un apel, apelantul nu cunoaşte înregistrarea rutării definite şi de contul SIP aflat în utilizare. SAPEX singur modifică numărul format sau a unei părţi din acesta, astfel încât, să corespundă cu planul de numerotare care este cunoscut de către ITSP. De exemplu, dacă un utilizator a apelat numărul 223344 pentru a apela www.abc.com, atunci SAPEX adaugă codul de acces corespunzător "*777" specificat de către ITSP şi apelează rapid numărul "*777223344" în loc de 223344.

Răspunsul automat

Răspunsul Automat informează un apelant despre modul în care poate să ajungă la destinaţia finală a apelului său. Personalizarea urării de „Bine aţi venit!” şi a ghidării determină ca pe timp de zi să fie pusă muzică în tonul de aşteptare, ceea ce duce la impresionarea plăcută a apelantului. Cu ajutorul unui operator telefonic automat, un apelant poate găsi propria sa cale de a ajunge la o extensie dorită, să preia informaţii sau să lase un mesaj pentru utilizatorul respectiv în cutia poştală.

Lampă semnalizare domeniu ocupat - Busy Lamp Field (BLF)

Semnalizarea se asigură de către un aranjament cu lămpi în formă de linie care indică statusul lămpilor. Un utilizator în extensie poate vizualiza statusul altor extensii, de ex. ocupat, apelabil sau inactiv, dacă un utilizator este din Clasa de servicii (CoS), atunci este pregătit pentru acesta. Indicaţia lămpii de semnalizare domeniu ocupat determină verdictul în supravegherea statusului unei extensii, pentru ca operatorul fie să transfere apelul, fie să răspundă apelului el însuşi.

Bifurcare apel

Comunicaţiile bazate pe IP oferă opţiuni mai largi de terminale, cum ar fi un telefon IP, un soft telefon, un mobil cu SIP client sau un PDA. SIP asigură un mecanism numit Identificator Uniform de Resurse (URI), mapându-se identitatea utilizatorului la dispozitive multiple. Până la trei din asemenea terminale pot fi programate pentru un singur utilizator. Astfel încât, atunci când apelul este iniţiat, acelaşi apel este încercat de toate (3) terminalele în paralel, cunoscut sub denumirea de apel bifurcat. Un utilizator acum experimentează conectivitatea extinsă, indiferent dacă el utilizează un telefon IP de birou sau un telefon mobil (cu SIP client) sau în timp ce dă un tur pe un soft telefon pentru a comunica. Acest lucru elimină necesitatea de a păstra traseul adreselor de contact al unor utilizatori multiplii.

Tonuri de apel

SAPEX IP-PBX oferă utilizatorilor flexibilitatea de a corespunde Tonurile de apel cu Ecourile Vocii la acele standarde utilizate într-o ţară. Tonurile de apel specifice unei ţări ca şi Ton de Apel, Ton Apel în Aşteptare, Ton de Ocupat, Ton de Eroare şi altele pot fi programate.

ID-ul apelului bazat pe rutare

Pe baza detaliilor unui ID al apelului, un apel de intrare poate fi direcţionat la o extensie pre-definită. De exemplu, apelurile importante pentru business pot fi direcţionate către autorităţile mai mari, apelurile cu specific CLI pot fi direcţionate către departamentele specifice, în timp ce apelurile de la numerele anonime pot fi orientate către echipe de suport clienţi.

Rutarea directă a apelurilor de la interior - Direct-Dialing-In (DDI Routing)

Un apel descărcat de pe un trunchi SIP poate fi direct rutat spre o extensie ca pe numerotarea DDI. Facilitatea DDI trebuie să fi activată pe un trunchi SIP de către furnizorul de servicii SIP. Spre deosebire de serviciile de telefonie tradiţională, telefonia IP nu cuplează un număr pentru localizarea geografică a acesteia. Aici, apelurile sunt plasate pe internet şi numerele sunt mapate la adresele IP, care pot fi oriunde pe internet. O extensie IP poate fi întotdeauna apelată indiferent de locaţia sa curentă.

Plan de apelare

SAPEX asigură mai multe înregistrări de trunchiuri SIP. Este asigurată o înregistrare a maximum 10 servere SIP. Ratele de apelare diferă în funcţie de zona de apel, furnizorul de servicii, apel etc. Un Plan de Apelare permite unui utilizator să plaseze un apel prin cel mai rentabil trunchi SIP, din punctul de vedere al costurilor efective, ca pe un apel definit după o rutare logică. Fiecare utilizator poate primi mai multe Planuri de Apelare, fiecare se activează pentru o anumită distribuţie. Planurile de Apelare rapidă pot fi aceleaşi pentru toţi utilizatorii sau pot să difere individual.

Nu deranjaţi (DND)

Această funcţie este utilă pentru un utilizator care doreşte să nu se deconecteze de la IP-PBX sau să nu oprească telefonul aflat în utilizare, dar în acelaşi timp doreşte să nu primească apeluri.

Ajustare economisire lumină pe timp de zi

Ceasul de timp real (RTC) al IP-PBX se reglează automat pentru a fi în ton cu lumina din timpul zilei prin salvarea cerinţelor din ţara în care este instalat.

Protocolul Dynamic DNS (Sistem Nume de Domeniu)

Matrix SAPEX asigură protocolul Dynamic DNS Client care automatizează descoperirea şi înregistrarea adreselor IP la reţeaua publică. Administratorul de la distanţă şi IP-urile de clienţi pot fi astfel conectaţi la IP-PBX utilizând un Nume de Domeniu asociat cu un IP dynamic, prevenindu-se reconfigurarea sistemelor, ori a unor modificări de infrastructură a reţelei.

Radiolocaţia FAX-ului

Radiolocaţia Fax-ului permite unui utilizator să folosească un trunchi SIP comun pentru ambele apeluri de voce şi pentru primirea unui fax. Cu radiolocaţia FAX-ului activată pe un trunchi SIP, un răspuns automat poate fi folosit pentru a răspunde la apelurile telefonice. Odată ce un ton de fax a fost detectat, apelul poate fi direct rutat spre o extensie unde maşina fax-ului este conectată. Acest lucru dovedeşte înlăturarea intervenţiei operatorului, de orice tip ar fi ea. Astfel de utilizare optimă a unui trunchi comun SIP pentru apeluri de voce şi fax adaugă un plus la relaţia costuri-beneficii şi economiseşte timp.

Mesageria Instantanee (IM)

Mesageria instantanee este cel mai cunoscut instrument de comunicare. Posibilitatea de a comunica prin mesaje text se adaugă acestui mijloc suplimentar şi uşor de a comunica cu colegii. Mai mult, în relaţia cu majoritatea clienţilor IM, există posibilitatea de a modifica statusul alocat cu unul din statusurile disponibile (Online, Offline, Ocupat etc.), iar cu alţii să intrăm în privat în mod instantaneu. SAPEX identifică utilizatorii ca fiind Prezentaţii (ale căror statusuri sunt expuse spre a fi vizualizate) şi Observatorii (cei care doresc doar să afle statusurile altor utilizatori). Un observator SUBSCRIE (cere) serverului de prezenţă statutul de prezenţă. Dacă un prezentat a PUBLICAT (în mod privat) statusul lui, observatorii pot fi NOTIFICAŢI (informaţi) despre starea de prezenţă. Un administrator poate acorda anumitor utilizatori dreptul de a nu PUBLICA disponibilitatea statusului lor, adică să nu beneficieze încă de prezenţa şi funcţionalitatea asigurată de IM.

Suport NAT (translatarea adreselor de reţea) şi STUN (Transversala Simplă a Protocolului Datagramei Utilizatorului [UDP] Prin Traducătorii Adresei Reţelei [NATs])

NAT permite mai multe dispozitive într-o reţea LAN pentru a partaja un singur IP adreselor publice şi creează în mod automat un filtru de protecţie între reţeaua internă şi internet.

Clientul STUN permite un terminal IP aflat în spatele unui NAT pentru a obţine o adresă IP mapată (publică) şi un număr de port, alocat pentru conexiuni la o gazdă aflată la distanţă. Utilizatorii pot astfel să se înregistreze cu uşurinţă la sistemul de telefonie IP-PBX, ascuns în spatele NAT router/filtru de protecţie. Suportul STUN este esenţial de stabilit pentru un apel VoIP între utilizatori SIP, situaţi în spatele unui alt tip de NAT.

Apeluri de tip Peer-to-Peer

SAPEX asigură apeluri VoIP între două locaţii fără a trece printr-un server proxy. Adresele de IP stabilite pentru locaţii pot fi programate in tabelul Peer-to-Peer. 500 dintre aceste înregistrări pot fi programate pentru SAPEX. Codurile de apelare în formă numerică scurtă, pot fi definite pentru apelurile între aceste locaţii. Deoarece apelurile de tip Peer-to-Peer sunt plasate către un IP de reţea publică, costurile de apel sunt minime.

Protocolul client/server RADIUS (Remote Authentication Dial-In User Service)

Protocolul clientului încorporat la serverul RADIUS facilitează eficient solicitarea conectării la un server de la distanţă. SAPEX înregistrează detaliile apelurilor în fişierele CDR (Call Detail Records). Aceste fişiere CDR conţin informaţii esenţiale pentru a se putea monitoriza contul unui utilizator în privinţa serviciilor utilizate de către acesta. Aceste fişiere CDR, prin urmare, necesită o stocare mult mai sigură. Orice stocare internă face ca sistemul să devină supraîncărcat, în cazul în care memoria sistemului se umple la capacitatea sa maximă (500 apeluri). Dacă un utilizator trebuie să-şi consulte detaliile apelurilor mai vechi, acesta va trebui să imprime CDR-ul, de foarte multe ori.

În astfel de cazuri, clientul încorporat la RADIUS (Remote Authentication User Dial-In Service) permite sistemului IP-PBX să trimită aceste fişiere CDR către un server de la distanţă denumit RADIUS/server Bază de date. În continuare, integrarea unui server de facturare face ca pentru serviciile furnizate să existe beneficiul facturării cu exactitate a clienţilor şi să ofere astfel servicii avansate cu valoare adăugată pentru abonaţii lor.

Protocolul client SMTP

Sistemul asigură protocolul client SMTP care îi permite să trimită mesaje vocale şi să înregistreze apelurile ca ataşament la un ID de e-mail predefinit.

Tabelul Timp

SAPEX oferă flexibilitatea de a împărţi o zi în zone de timp definite ca ore de lucru, ore în afara timpului de lucru şi ore alocate pauzelor. Pentru o zonă de timp, apelurile primite pot fi dirijate spre diferite extensii. O astfel de rutare a apelurilor oferă o configurare de comunicare corectă şi eficientă, asigurând creşterea productivităţii generale.

Grupurile de utilizatori

Pot fi grupate mai multe extensii în cadrul unui grup de utilizatori. Acest lucru facilitează primirea apelului între utilizatorii predefiniţi. La primirea unui apel, extensiile se vor suna în conformitate cu priorităţile atribuite. Astfel, este asigurat că nici un apel nu va rămâne fără un răspuns. Maxim 16 grupuri de utilizatori pot fi definite, cu 8 membri în fiecare grup.

Temporizator pentru deconectare VoIP silenţioasă (VoIP Silence Disconnect Timer)

Parametrul Temporizator pentru deconectare VoIP silenţioasă defineşte limita de timp după care un apel poate fi deconectat, dacă nu mai sunt primite pachete de voce. Acest lucru conduce la o mai bună utilizare a lăţimii de bandă disponibile.